FAQ

Leveransfrågor

Om du inte fått någon sms-avi kan du hämta ut ditt paket med sändningsnumret som står i leveransbekräftelsen.

Medta giltig legitimation.

Om du inte vet vilket postombud ditt paket hamnat hos, kontakta oss så hjälper vi dig.

Välja utlämningsställe

När du lägger din order kan du välja utlämningsställe när du har fyllt i ditt postnummer.

De ombud som finns i listan är de som är närmast i förhållande till ditt postnummer.

Hur spårar jag mitt paket?

Vi skickar alltid med ditt kollinummer i ditt leveransbekräftelsemail som du får när ditt paket skickats ifrån oss. Genom att klicka på kollinumret i mailet kan du spåra ditt paket.

Vad kostar frakten?

Frakten kostar 49kr och beställningar med ett ordervärde över 800 kronor är fraktfritt.

Vad gör jag om jag inte hinner hämta ut mitt paket?

Ditt paket ligger kvar i 14 dagar hos ditt ombud men hinner du inte hämta ditt paket inom denna tid returneras detta till oss.

Var är mitt paket?

Vår leveranstid är normalt sätt 1-3 arbetsdagar. Vid hög belastning kan leveranstiden bli något längre. Beställningsvaror har något längre leveranstid, mellan 7-10 dagar.

I din orderbekräftelse kan du se vilket datum ditt paket förväntas levereras. Det går även att spåra din försändelse med hjälp av kolli-ID. Denna information får du per sms och mail när ditt paket har skickats ifrån oss.

Har du fortfarande frågor om var ditt paket är kan du höra av dig till kundtjänst.

Information om byte, retur och reklamation

Vår leveranstid är normalt sätt 1-3 arbetsdagar. Vid hög belastning kan leveranstiden bli något längre. Beställningsvaror har något längre leveranstid, mellan 7-10 dagar.

I din orderbekräftelse kan du enkelt se vilken din beräknade leveransdag är. Det går även att spåra din försändelse med hjälp av kolli-ID. Denna information får du per sms och mail när ditt paket har skickats ifrån oss.

Har du fortfarande frågor om var ditt paket är kan du höra av dig till kundtjänst.

Ångerrätt och retur på utförsäljningsvaror

Du har alltid 14 dagars öppet köp & ångerrätt på alla dina beställningar. Detta är förutsatt att produkten och produktförpackningen är i oförändrat skick, dvs oanvänd och ej förstörd eller skadad. Returfrakten är kostnadsfri vid ångerrätt och öppet köp. Vid öppet köp eller ångerrätt betalas endast varans pris tillbaka. Återbetalningen sätts in på det kontot du anger alternativt som ett tillgodokvitto hos oss. Alla beställningar som vid åberopande av ångerrätt eller öppet köp ska meddelas inom 30 dagar från beställningsdagen till anger@skonhetsproffsen.se annars är inte åberopandet giltigt.
Produkter köpta på utförsäljning/nedsatt pris INTE kan returneras och kvitteras mot återbetalning.

Avbeställa eller ändra order

För att avbeställa eller ändra din order kontaktar du vår kundtjänst helst samma dag men senast 1 dag efter lagd order.
Har din order ej skickats, går det bra att avbeställa eller ändra i ordern.
Vår kundtjänst har öppet alla helgfria vardagar mellan 08:00 - 18.00. Vi nås enklast via mail och chatt.

Tänk på att produkter köpta på utförsäljning INTE kan returneras och kvitteras mot återbetalning.

Vara som är skadad vid leverans

Är din leverans skadad när du tar emot den, kan du skicka en bild på paket och produkt till info@skonhetsproffsen.se så hjälper kundtjänst dig vidare med ärendet.
Skriv även ditt ordernummer, namn och telefonnummer i mailet tillsammans med bilden.

Fel vara eller vara som saknas

Om du har fått fel produkt vid leverans kontaktar du vår kundtjänst, uppger vilken produkt som är fel tillsammans med ditt ordernummer så hjälper vi dig!
Kontakta kundtjänst gör du enklast här:
Vår kundtjänst har öppet alla helgfria vardagar mellan 08:00 - 18.00. Vi nås enklast via mail och chatt.

Retur och byte

Vill du göra en retur på en beställning kontaktar du vår kundtjänst antingen via mail till info@skonhetsproffsen.se eller via chatten.
Skriv in ditt ordernummer samt vilka produkter det gäller.

Din betalning justeras hos Klarna när vi har mottagit din retur oavsett vilken betalningsmetod du har valt. Detta ta normalt ca 3-5 bankdagar.

En godkänd retur är på en produkt som har oförändrat skick från att du mottagit produkten. Öppnade produkter eller trasiga/smutsiga produkter som återkommer till oss som retur, kommer inte att återbetalas i sin helhet. Vi kommer att kontakta dig som kund om så är fallet.

Kräv ett kvitto med kollinummer på din retur från det ombud som du lämnar ditt paket till. Vi behöver det för att vi ska ha ett giltigt underlag på din retur om paketet skulle komma bort på vägen till oss.

Returen kan ta upp till 1-2 veckor innan den kommer åter till oss från Schenker.[/vc_toggle][vc_toggle title="Vad sker med betalningen vid en retur?"]När vi mottagit din retur kommer din betalning att justeras oavsett vilken betalningsmetod du valt.

Om du betalat innan returen registrerats kommer pengarna att föras tillbaka till ditt konto från Klarna inom 3-5 bankdagar från det att vi mottagit returen.

Gör inte en retur på egen hand, kontakta oss först. Har du gjort en retur utan att kontakta oss först står vi inte för kostnader eller borttappat paket.

Det allra bästa är att gå via vår kundtjänst för att få en kostnadsfri, spårningsbar retursedel!